Bila Ketagih Game

Salam,

Apa khabar semua, sihat tak?. Moga-moga kita semua sihat-sihat sahaja. Kalau sakit tu maksudnya Allah sayangkan kita. Lapangkan minda anda senyum-senyumlah selalu. ahHa, kalau bercakap pasal game, mungkin nisbah dari sepuluh orang , yang enamnya tentu suka bermain game. Tak payah cakaplah kalau semua lelaki. Mil pun tak nafikan, suka juga bermain game. Tapi, tak sampai ketagih sehingga nak menghadap game tiap-tiap hari.

Cuba kawan-kawan lihat gambar-gambar di bawah, pernah tak buat macam ni;



Tengok yang sorang nie, tengah-tengah nak minum pun sempat lagi main game. Nanti bukan mulut yang minum hidung yang minum.










Bila dah ketagih sangat, semua lupa,, kalaulah ada bini atau laki. “Jom yang main game”. Seronok memanglah seronok tapi kena berpadah-padahlah juga. Toink3^^











dah kemaruk, beginilah jadinya. Ada jugalah mil tebaca yang mana sekumpulan remaja telah menjadikan game sebagai ikutan lalu mengodam sebuah station polis. Kalaulah dah jadi macam nie, kena berubahlah. Banyak lagi perkara yang seronok daripada bermain game.



Kalau tak, kita jadi macam inilah. Bagus-bagus dah gendut, tetiba jadi macam ini. Bangun-bangun dari tidur, buka-buka mata, main game. Memang inilah jadinya.

Persoalannya, tidak ada salahnya bermain game. Tetapi kalau dah kemaruk sangat kenalah kurangkan sedikit juga. Kadangkala bila dah terlalu kemaruk, kita sanggup berbelanja tinggi ke atas sesuatu yang tidak berfaedah. Bagi sesiapa yang terasa mil meminta maaf dan ubahlah sikap anda itu. siapa lagi yang nak mengubah diri kita, kalau bukan diri sendiri.

Jom kita saksikan sedikit tayangan video di bawah ini;






think it, use it

jangan simpan :D



















16 Orang Pengkritik:

;